Snygga fasta lår – på 4 minuter

Nu är det dags att fixa kroppen innan beach 2012 eller hur? Jag kör löpbandet på gymmet samt på crosstrainern det är härligt att komma tillbaka till träningen men nu kör jag ganska mycket själv övningar för vissa delar på kroppen. Här kommer lite övningar ni kan köra hemma.

Utfall
Gör så här: Stå med fötterna parallella. Ta ett stort kliv framåt med ett ben och sänk ner kroppen så att knä- och höftled får nittio graders vinkel. Gå upp och kliv tillbaka. Upprepa övningen från början med motsatt ben. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger på varje ben. Tränar: Lår och rumpa.

 

Knäböj
Gör så här: Ta på dig en tröja med glatt yta. Ställ dig med ryggen mot en dörr och fötterna höftbrett isär en bit framför kroppen. Sänk dig nu ner till ”sittande” ställning genom att halka med ryggen mot dörren. Gå så djupt ner att höft- och knäled får nittio graders vinkel. Håll ryggen rak, magen lätt spänd och sätt ihop händerna framför kroppen för att hålla balansen. Gå upp till startposition och upprepa. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger. Tränar: Lår och rumpa.

 

Brygga
Gör så här: Ligg på rygg på golvet med böjda ben och hela fötterna i golvet. Håll armarna längs kroppen. Lyft och sträck ut det ena benet i höjd med motsatt lår. Håll vristen sträckt och lyft nu upp hela rumpan från golvet. Håll magen spänd och ryggen rak. Pressa höften upp mot taket så att du känner hur det spänner i lår och rumpa. Gå tillbaka och växla ben. Gör 10-15 repetitioner 3 gånger på varje ben. Tränar: Lår och rumpa.

Träningen ger:
Starkare lår- och rumpmuskler
Fastare lår- och rumpmuskler
Bättre balans
Ökad rörlighet

Texten kommer från expressen.se

Om jano

Mitt namn är Janet "jano" och är mamma till Lea född 2010 och Leo född 2017. Jag är utbildad till Master Make Up Artist/ Ekonomi Assistent och är helt besatt av smink. Det ni kommer att få läsa om i min blogg är om smink, inredning, mode, musik, barnkläder och familjeliv. Jag träffar gärna vänner och familj så ofta jag kan.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera